Mobilny Przystanek Historia Przyszłości

W dniach 6-8 września, w Krośnie zatrzyma się Mobilny Przystanek Historia Przyszłości. Za pomocą specjalnie wyposażonego pojazdu (TIR), zostaną zaprezentowane główne projekty Biura Nowych Technologii IPN. Oferta będzie dostępna w dniach postoju MPHP od godz. 10:00 do 20:00

Mobilny Przystanek Historia Przyszłości to miejsce zaprojektowane w formie przestrzennej wystawy, w środku której znajdują się stanowiska z komputerami PC i urządzeniami VR (virtual reality). Na nich przedstawiane są gry i aplikacje służące do pogłębiania wiedzy historycznej i kształtowania postaw obywatelskich. Gry i aplikacje, które prezentowane są w przestrzeni Mobilnego Przystanku Historia Przyszłości oferują edukacyjną rozrywkę. Skorzystać z nich może  zarówno młodzież szkolna, jak i osoby dorosłe. 

Celem projektu jest popularyzacja wiedzy o najnowszej historii Polski, zwłaszcza o wydarzeniach związanych z walką o niepodległość, oporem wobec komunizmu oraz losami Polaków w XX wieku. Mobilny Przystanek Historia Przyszłości daje możliwość zgłębiania edukacji historycznej w nowoczesnej formie, co jest szczególnie ważne w edukacji młodzieży.

Aby móc wziąć udział w wydarzeniu i skorzystać z Mobilnego Przystanku Historia Przyszłości należy się zarejestrować na specjalnie wygenerowanej platformie pod linkiem:

https://ipn-konferencje.pl/pl/join-event/instytut-pamieci-narodowej-mobilny-przystanek-historia-przyszlosci

Stanowiska VR (Virtual Reality) dostępne są dla wszystkich, którzy ukończyli 13 rok życia (do 18 roku życia potrzebne jest pisemne oświadczenie rodziców). 

Dostępne będą następujące projekty Biura Nowych Technologii czyli: 

  • „Lotnicy – wojna w przestworzach” – najnowsza edukacyjna gra przygodowa, która zadebiutowała 24 stycznia br. w Londynie na prestiżowych targach edukacyjno-technologicznych Bett London. Produkcja opowiada o dokonaniach polskich lotników walczących w trakcie II wojny światowej. Dostępna na PC i VR. 
  • „Gra Szyfrów” – lektura szkolna i pierwsza produkcja Biura Nowych Technologii. Gra osadzona jest w czasach wojny polsko-bolszewickiej, a zadaniem gracza jest złamanie wrogich szyfrów i unieszkodliwienie pancernych pociągów. Dostępna na PC i VR. 
  • „WarsawRising” – strategiczna gra opowiadająca o losach Powstańców Warszawskich. Opowieść o walczącej Warszawie pozostaje w zgodzie z prawdą historyczną, więc powstania nie da się wygrać. Produkcja pozwala poznać historię, rozwijać wartości i kształtować postawy obywatelskie. Dostępna na PC. 
  • „Szybowcowa ‘87” – aplikacja stworzona na urządzenia VR, dzięki której przeniesiesz się do PRL-owskiego mieszkania we Wrocławiu, w którym drukowano prasę podziemną. Mieszkanie jest oddane wiernie oryginałowi, a dodatkowo jest interaktywne. Bez trudu więc powielisz kolejne strony druku czy podsłuchasz przez radio rozmowy funkcjonariuszy SB. 
  • „Świadectwo poMOCY” – etiuda filmowa dostępna na VR. Opowiada o losach rodziny Ulmów, która dała schronienie Żydom w trakcie II wojny światowej. Wskutek donosu cała rodzina wraz z ukrywanymi Żydami została rozstrzelana. Historia przedstawiona jest z perspektywy sześcioletniej Basi. To opowieść zrealizowana w poruszający sposób.

Stanowiska VR (Virtual Reality) dostępne są dla wszystkich, którzy ukończyli 13 rok życia (do 18 roku życia potrzebne jest pisemne oświadczenie rodziców). 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content