Strona główna Zdarzyło się jutro XXVI KROŚNIEŃSKA JESIEŃ MUZYCZNA

XXVI KROŚNIEŃSKA JESIEŃ MUZYCZNA

40
0
XXVI KROŚNIEŃSKA JESIEŃ MUZYCZNA to cykl koncertów odbywających się od 29.09 do 30.10 w Krośnie
Jesień w Krośnie najlepiej spędzić muzycznie

Jesień to dla wielu osób trudny czas. Tęsknimy za ciepłem, truskawkami, zziębnięci wypatrujemy promieni słonecznych, które chociaż na chwilę rozjaśnią świat, powoli zapadający w zimowy sen. Sposobów na walkę z zimową chandrą jest mnóstwo, a Regionalne Centrum Kultur pogranicza proponuje „muzykoterapię”. Krośnieńska Jesień Muzyczna już po raz 26 pomoże w walce z jesiennymi smutkami i ukoi tęsknotę za minionym latem.

Krośnieńska Jesień Muzyczna
potrwa od 29 września do
30 października 2019

PROGRAM:

29 września 2019 (niedziela), godz. 18.00

GRAŻYNA BRODZIŃSKA i KOSMA BAND

Bilet normalny 60 zł, ulgowy 50 zł, z KKM 40 zł

6 października 2019 (niedziela), godz. 17.00

KROŚNIEŃSKA LEKCJA MUZYKI FUNDACJI PADEREWSKIEGO

KONCERT W WYKONANIU PEDAGOGÓW, UCZNIÓW I ABSOLWENTÓW KROŚNIEŃSKICH SZKÓŁ MUZYCZNYCH

Wejściówki cegiełki na rzecz Fundacji

7 października 2019 (poniedziałek), godz. 18.00, scena (wejście B)

W DRODZE DO HOLLYWOOD. KRZYSZTOF KOMEDA

LENA LEDOFF, ADAM RYMARZ, PAWEŁ SZTOMPKE

Bilet normalny 50 zł, ulgowy 40 zł, z KKM 30 zł

15 października 2019 (wtorek), godz. 18.00

BALLADY I PIEŚNI STANISŁAWA MONIUSZKI

POLSKA OPERA KRÓLEWSKA

TATIANA HEMPEL-GIERLACH, ROBERT GIERLACH, DAGMARA DUDZIŃSKA

Bilet normalny 50 zł, ulgowy 40 zł, z KKM 30 zł

30 października 2019 (środa), godz. 18.00

GRAŻYNA AUGUŚCIK i BESTER QUARTET

Bilet normalny 60 zł, ulgowy 50 zł, z KKM 40 zł

Szczegółowy program:

29 września 2019 (niedziela), godz. 18.00

GRAŻYNA BRODZIŃSKA i KOSMA BAND

Grażyna Brodzińska prezentuje repertuar operetkowy, operowy, musicalowy i piosenki ze światowych repertuarów. Współpracuje z wieloma orkiestrami operowymi i filharmonicznymi w kraju. Dokonała licznych nagrań radiowych i telewizyjnych. Artystka występowała także w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Francji, Austrii, Italii, Anglii, Belgii, Izraelu, Australii i Holandii. W Kammeroper w Wiedniu Brodzińska zaśpiewała słynną partię Eurydyki w operetce autorstwa Offenbacha „Orfeusz w piekle” oraz wykonywała partię Zerliny w popularnej operze Mozarta „Don Giovanni”. W Teatrze Wielkim w Warszawie śpiewała gościnnie, między innymi partię Adeli w „Zemście nietoperza” Straussa i partię Kasi w operze „Nędza uszczęśliwiona” Kamieńskiego.

Program

Świat ponad tęczą (Czarnoksiężnik z krainy Oz), muz. A. Harold – Kosma Band

Czardasz (Perła z Tokaju), F. Raymond – G. Brodzińska

Libertango, A. Piazzolla – Kosma Band

Tango Jalousie, muz. J. Gade – G. Brodzińska

Oblivion, A. Piazzolla – Kosma Band

Can-can (Orfeusz w piekle), J. Offenbach – Kosma Band

Aria ze śmiechem (Perichola), muz. J. Offenbach – G. Brodzińska

Ojciec chrzestny, muz. Nino Rota – Kosma Band

Usta milczą, dusza śpiewa (Wesoła wdówka), F. Lehar – G. Brodzińska

Besame mucho, muz., sł. C. Velazquez – G. Brodzińska

Czardasz Montiego, V. Monti – Kosma Band

Walc Barbary (Noce i dni), reż. J. Antczak, muz. W. Kazanecki – Kosma Band

Walc minutowy, F. Chopin – G. Brodzińska

Wiązanka: Baby, Zimny drań, Ta ostatnia niedziela, H. Wars, L. Starski – Kosma Band

Panie Janie (Zapomniana melodia), H. Wars, L. Starski – G. Brodzińska

Sex appeal (Piętro wyżej), muz. H. Wars, sł. E. Schlechter – G. Brodzińska

Przetańczyć całą noc (My Fair Lady), muz. F. Loewe, sł. A. Lerner – G. Brodzińska

6 października 2019 (niedziela), godz. 17.00

KROŚNIEŃSKA LEKCJA MUZYKI FUNDACJI PADEREWSKIEGO

KONCERT W WYKONANIU PEDAGOGÓW, UCZNIÓW I ABSOLWENTÓW KROŚNIEŃSKICH SZKÓŁ MUZYCZNYCH

XXVI KROŚNIEŃSKA JESIEŃ MUZYCZNA to cykl koncertów odbywających się od 29.09 do 30.10 w Krośnie
Krośnieńska Lekcja Muzyki, fot. Paweł Matelowski

Fundacja Paderewskiego została założona w 2011 roku przez czworo miłośników i propagatorów muzyki klasycznej: Patrycję Domagalską, Monikę Fabisz, Ewę Cisowską i Daniela Eibina. Głównym jej celem jest upowszechnianie muzyki klasycznej oraz troska o jej jak najlepszą recepcję wśród krośnian. Przez kilka lat działalności Fundacja zorganizowała lub współpracowała przy organizacji wielu imprez związanych z muzyką klasyczną – koncertów, spektakli, kursów mistrzowskich dla młodych adeptów sztuki muzycznej, a także ufundowała szereg stypendiów dla młodych artystów. Fundacja współpracuje z wieloma podmiotami mającymi podobne cele (są to m.in. Regionalne Centrum Kultur Pogranicza, Zespół Szkół Muzycznych w Krośnie, Krośnieńskie Towarzystwo Muzyczne, Muzeum Podkarpackie) i dzięki tej współpracy przyczynia się do integracji środowiska muzycznego w Krośnie. Jedną z ważniejszych inicjatyw Fundacji jest doroczny koncert „Lekcja Muzyki”, który dzięki współpracy z RCKP w Krośnie odbywa się w ramach Krośnieńskiej Jesieni Muzycznej. Koncert ten ma na celu pokazanie mieszkańcom miasta utalentowanych muzyków, którzy uczą się w krośnieńskich szkołach muzycznych, dzięki czemu mają oni okazję zaprezentowania swoich umiejętności i osobowości artystycznych szerszej publiczności. Fundacja organizuje także koncerty i spektakle promujące muzykę dawną, wykonywaną na instrumentach z epoki, a także kursy mistrzowskie dla młodzieży zainteresowanej wykonawstwem historycznym. Kursy prowadzone były w ramach kilku edycji Podkarpackiej Letniej Akademii Muzyki, a także w ramach współorganizowanego z RCKP festiwalu Kultura Wieków Dawnych. Stypendystami i podopiecznymi Fundacji są utalentowani młodzi muzycy (m.in. Kacper Żaromski i Jan Chłap) wywodzący się z naszego regionu i rozpoczynający dopiero swoją działalność artystyczną, mając już często na koncie wiele nagród na konkursach międzynarodowych i ogólnopolskich.

7 października 2019 (poniedziałek), godz. 18.00

W DRODZE DO HOLLYWOOD. KRZYSZTOF KOMEDA

LENA LEDOFF, ADAM RYMARZ, PAWEŁ SZTOMPKE

W tym roku mija 50. rocznica śmierci jednego z najsłynniejszych kompozytorów kina, Krzysztofa Komedy. Czas Komedy – przełom lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych – to czas jazzu w muzyce, szkoły polskiej w kinie, moment niezwykle twórczy i piękny dla powojennej kultury Europy. Muzyka Komedy przetrwała próbę czasu, wciąż jest atrakcyjna dla nowych pokoleń i ważna dla artystów, którzy sięgają po jego tematy.

Zapraszamy na wieczór jego muzyki. Grać będzie wspaniała interpretatorka muzyki jazzowej, ale i poważnej, Lena Ledoff, śpiewać wyjątkowy Adam Rymarz, a Paweł Sztompke opowie o Komedzie, jego czasach, filmach, o życiu kompozytora, o czasach, w których żył i o jazzie, który tworzył. O jazzie, który stworzył całe środowisko artystów i słuchaczy czujących się bardziej wolnymi w nie do końca wolnym świecie PRL lat 50. i 60. Koncert jest hołdem dla Krzysztofa Komedy i całego pokolenia artystów (muzyków, filmowców, literatów) mających ogromny wpływ na wszystko to, co dzieje się współcześnie w kulturze.

Lena Ledoff (fortepian)

Absolwentka Akademii Muzycznej w Woroneżu. Występowała na scenach Paryża, Toronto, St. Petersburga, Ottawy, współpracuje z teatrami Studio i Ateneum w Warszawie.

XXVI KROŚNIEŃSKA JESIEŃ MUZYCZNA to cykl koncertów odbywających się od 29.09 do 30.10 w Krośnie
Lena Ledoff zagra na koncercie upamiętniającym Krzysztofa Komedę

Adam Rymarz (wokal)

Wokalista obdarzony słuchem absolutnym oraz niezwykle ciepłą barwą głosu o szerokich możliwościach ekspresji. Z powodzeniem porusza się w różnorodnych stylach muzycznych, od jazzu po soul i gospel.

Paweł Sztompke (prowadzenie)

Muzykolog, socjolog muzyki, dziennikarz Polskiego Radia. Przez ponad trzydzieści lat prowadzi audycje na temat muzyki filmowej: Filmowa Tonacja Trójki, Muzyka Kina, Muzyczna Jedynka, Smaki polskie, Tylko bez polityki, proszę (wspólnie z Anną Semkowicz).

PROGRAM

Lena Ledoff – fortepian, Adam Rymarz – śpiew

Ja nie chcę spać, sł. A. Osiecka

Samotne wyspy serc, sł. W. Młynarski

Crazy girl, sł. W. Młynarski

Nim wstanie dzień, sł. A. Osiecka

Moja ballada, sł. A. Osiecka

Szara kolęda, sł. W. Młynarski

Lena Ledoff – fortepian

dwie suity solo na tematy z filmów: Nóż w wodzie, Rosemary’s baby, Kattorna, Dwóch ludzi z szafą, Matnia

Paweł Sztompke – prowadzenie koncertu

15 października 2019 (wtorek), godz. 18.00

BALLADY I PIEŚNI STANISŁAWA MONIUSZKI

POLSKA OPERA KRÓLEWSKA

TATIANA HEMPEL-GIERLACH, ROBERT GIERLACH, DAGMARA DUDZIŃSKA

Polska Opera Królewska gościem cyklu koncertów XXVI Krośnieńskiej Jesieni Muzycznej.

Tatiana Hempel-Gierlach (sopran)

W ukończyła studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Ma w swoim dorobku artystycznym liczne występy i tournée w krajach Europy (Niemcy, Austria, Szwajcaria, Francja, Hiszpania). Pięciokrotnie odbywała tournée po Japonii. Wielokrotnie brała też udział w festiwalach muzycznych: w Festiwalu Adama Didura w Sanoku, Festiwalu Muzyki Oratoryjnej ,,Musica Sacromontana” w Gostyniu, czy Festival dell’ Arte w Dolinie Pałaców i Ogrodów w Wojanowie i Bukowcu. Jest solistką Polskiej Opery Królewskiej.

Robert Gierlach (bas-baryton)

Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu. Artysta współpracuje z takimi zespołami, jak Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej w Warszawie, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, Sinfonia Varsovia, Berliner Philharmoniker, Wiener Philharmoniker, Orkiestra Filadelfijska, Orchestre National de France, I Solisti Veneti, City of Birmingham Orchestra, Rundfunk Sinfonieorchester Berlin, Dresdner Rundfunk Orcheser, NHK Tokyo Orchestra. Śpiewał też z Orkiestrą Szwajcarii Romańskiej w Genewie i Lozannie oraz Filharmonikami Filadelfijskimi w Filadelfii i Carnegie Hall w Nowym Jorku. Artysta prowadzi klasę śpiewu solowego na Wydziale Wokalno-Aktorskim Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Jest solistą Polskiej Opery Królewskiej.

Dagmara Dudzińska (pianistka)

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W latach 1994-2017 była związana z Warszawską Operą Kameralną – jako pianistka i korepetytor solistów. Brała również aktywny udział w spektaklach operowych, realizując partię klawesynu w dziełach Mozarta, Rossiniego, Cimarosy i wielu innych. Uczestniczyła w kolejnych edycjach Festiwalu Mozartowskiego oraz Festiwalu Oper Gioacchina Rossiniego w Warszawie. W artystycznym dorobku posiada także nagrania dokonane dla Polskiego Radia. Prowadzi również działalność pedagogiczną. W 1996 roku objęła stanowisko wykładowcy na Wydziale Wokalnym swojej macierzystej Uczelni. Od 2018 roku związana z Polską Operą Królewską jako pianistka i korepetytor solistów.

30 października 2019 (środa), godz. 18.00

GRAŻYNA AUGUŚCIK i BESTER QUARTET

Grażyna Auguścik

Polska wokalistka jazzowa. Śpiewa utwory nawiązujące do polskiej muzyki ludowej, muzyki latynoskiej i klezmerskiej. Uczyła się gry na gitarze w szkole muzycznej w Słupsku, później uczyła się śpiewu, kończąc m.in. w 1992 Berklee College of Music w Bostonie.

Debiutowała jako wokalistka w 1977 na festiwalach piosenki w Toruniu i w Opolu (w 1979 zdobyła główną nagrodę w konkursie debiutów w Opolu). W 1981 zdobyła nagrodę na festiwalu piosenki studenckiej w Krakowie oraz na festiwalu jazzu tradycyjnego „Złota Tarka” w Warszawie, występując z zespołem „Playing Family” (późniejsza „Swing Orchestra Cracow”). W 1988 wyjechała do USA, gdzie występowała m.in. z Michałem Urbaniakiem i Urszulą Dudziak, a także z takimi muzykami, jak np.: Jim Hall, Michael Brecker i Randy Brecker, John Medeski czy Patricia Barber. Od 1994 mieszka w Chicago. W 2002, 2003, 2004, 2006 i 2016. Uznana za najlepszą wokalistkę jazzową przez Jazz Forum.

Nagrała 12 albumów, w tym dwa z Urszulą Dudziak. W Polsce występowała m.in. z The Cracow Klezmer Band w roku 2005, nagrała również z tą grupą dwa utwory na ich płytę Sanatorium pod Klepsydrą.

XXVI KROŚNIEŃSKA JESIEŃ MUZYCZNA to cykl koncertów odbywających się od 29.09 do 30.10 w Krośnie
Formacja jest nowym obliczem legendarnego The Cracow Klezmer Band, który powstał w 1997

Bester Quartet

Jest swego rodzaju fenomenem na światowym rynku muzycznym. Grupę tworzą czterej instrumentaliści, wykształceni muzycy klasyczni i jazzowi. Charakterystyczną cechą zespołu jest wykonawstwo muzyki o szerokim przekroju stylistycznym, w którym zasymilowane zostały wybrane elementy muzyki klasycznej, jazzowej, awangardowej oraz dokonania współczesnej kameralistyki, gdzie fundamentem do budowania niepowtarzalnych form instrumentalnych jest improwizacja. Formacja jest nowym obliczem legendarnego The Cracow Klezmer Band, który powstał w 1997 roku. Krakowie z inicjatywy kompozytora i akordeonisty Jarosława Bestera.

REKLAMA

Tutaj może znaleźć się Twoja reklama.

Poznaj naszą ofertę!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here