Wydostać się z budowlanego potrzasku, przejść przez energetyczny labirynt, pokonać jaskinie hydraulika, a na koniec wymknąć się z pułapek umysłu. To tylko część zadań jakie postawiono przed krośnieńską młodzieżą. Zgrana drużyna z II LO poradziła sobie najlepiej!
Pod koniec listopada krośnieńscy uczniowie, podzieleni na pięcioosobowe zespoły rywalizowali rozwiązując zagadki ukryte w ESCAPE ROOM. Inteligentną zabawę przygotowali studenci i wykładowcy Instytutu Politechnicznego PWSZ. Każdy kierunek przygotował zabawę tematyczną, zgodną z jego specyfiką. W sumie powstało aż 6 „Escape room”: Budowlany potrzask, Energetyczny labirynt, Jaskinia hydraulika, Wirtualna ucieczka , Groźna maszynownia i Pułapki umysłu.
Budowlany potrzask przygotowany został przez Budownictwo. Gracze mieli do rozwiązania trzy zadania, w tym wcielenie się zespołu w zadanie operatora żurawia wieżowego wykonanego w skali 1:87. Zadaniem było wytrącenie z toru samochodu podczas pościgu.
Groźna maszynownia mieściła się w zaadaptowanym na „pracownię Borysa Diaplova” laboratorium chemicznym. W pomieszczeniu panowała niemalże ciemność, a jedynym oświetleniem były ostrzegawcze „koguty”,ułatwieniem były latarki, które można było również odszukać. Jedna z nich świeciła światłem UV, a zadanie z nią związane polegało na odnalezieniu projektu Borysa i odczytaniu z niego pierwszej cyfry kodu napisanej „niewidzialnym tuszem”. To był dopiero początek zadań w tym pokoju!
W „Energetycznym labiryncie” uczniowie musieli między innymi pokazać, że potrafią posługiwać się suwmiarką oraz za pomocą miernika elektrycznego zmierzyć napięcie elektryczne baterii.
W „jaskini hydraulika”, w otoczeniu skał, odgłosów kapiącej z nich wody i przelatujących nietoperzy uczestnicy zabawy musieli znaleźć kod do kłódki, aby wydostać się z pokoju przygotowanego przez studentów kierunków: Inżynieria środowiska oraz Górnictwo i geologia. Aby złamać kod należało rozwiązać kilka nieszablonowych zagadek.
„Wirtualna ucieczka”, to pokój, w którym należało wykazać się sprytem, dokładnością, umiejętnością przewidywania i logicznego myślenia. Gracze musieli doprowadzić pociąg do celu, a przy tym unikać niebezpieczeństw przygotowanych przez Informatyków z PWSZ.
Kierunek zarządzanie przygotował dla graczy „Pułapki umysłu”. Konieczne było rozwiązanie testu na inteligencję, rozwiązanie zadania matematycznego. Trzecie z zadań polegało na ułożeniu sześcianu z elementu, w taki sposób, aby odgadnąć cyfrę kodu pozwalającego wydostać się z pomieszczenia.
Na rozwiązanie zadania i odnalezienie klucza do każdego pokoju uczniowie mieli 15 minut. Zwycięzcami okazali się uczniowie II LO im. Konstytucji Trzeciego Maja w Krośnie, którzy wszystkie zagadki rozwiązali w 52min56s. II miejsce zajął zespół z I LO im. Króla Kazimierza Wielkiego w Brzozowie, którym rozwiązanie zagadek zabrało 55min45s, na III miejscu uplasowali się uczniowie z II LO im. Konstytucji Trzeciego Maja w Krośnie, ich całkowity czas ucieczki z 6 pokoi wyniósł 55min55s.
Zobacz relację przygotowaną przez TV PWSZ.